Visszatérítés / Rebate

English text below

A cég üzleti tervének része, hogy utólag engedményt ad visszatérítéssel a termékeire azoknak a vevőknek, akik igazolják, hogy megvásárolták a terméket. A vállalatod lassan bonyolítja le a visszatérítéseket, és ez előírt gyakorlat is a cégnél, noha ennek semmilyen írásos nyoma nincs. Ha a vevő jelentkezik, akkor a vállalat képviselőjének azt kell mondania, hogy a visszatérítés folyamatban van. Ha ismét jelentkezik, akkor mentegetőzik. Csak ha harmadszor is jelentkezik a vevő, akkor teljesítik a visszatérítést. Jelented-e ezt az etikátlan gyakorlatot a Szövetségi Kereskedelemi Bizottságnak és problémát okozol a cégnek, ahonnan a fizetésedet kapod?

Part of the sales plan for products in your organization involves rebates to customers who mail documentation confirming that they have purchased the product. Your company is notoriously slow about paying the rebates and it is prescribed policy to be so slow even though this policy does not appear in any written documentation. If contacted by customers, representatives say that they are processing the rebates. If contacted again, the policy is to apologize to the customer. Only if the company is contacted a third time does it submit payment. Do you report this to the Federal Trade Commission and create a problem for the company that pays your salary?