Hitelvesztett divatmárka

Nagyon fontos Önnek a megjelenése. Az, hogy elegáns legyen és határozott stílusa is legyen.

Van egy kedvenc ruhamárkája. Évek óta vásárolja a termékeit, mert pont azt a stílust képviselik, amit szeret és hihetetlen kényelmesek. Ráadásul – annak ellenére, hogy általában a konfekció méretek nem passzolnak az alakjához – e márka ruhái mindig igazítás nélkül is nagyszerűen állnak Önnek. A hasonló, alternatív stílusú ruháknak nagyon szűk a kínálata Európában. Ami van az pedig megfizethetetlenül drága. Ez az egyetlen Európában is kapható márka, ami még megéri. Ezt a márkát egy befutott cég gyártja, amelynek 2019-ben ebből a brand-ből 15 millió dolláros árbevétele volt.

Éppen következő vásárlását fontolgatja, amikor -megbízható forrásból értesül – hogy e kedvenc márka – Ön számára el nem érhető- kis designer-ek modelljeit lopja és árulja, hatalmas profitot realizálva.

Mit csinál?
Megvásárolja a kiválasztott ruhákat? Vagy nem vásárol többet a cégtől?

A szavazás eredménye a Play Integrity Facebook csoportban:

A Play Integrity csoportban a Facebookon a résztvevők hozzászólásai is olvashatóka. Itt csak a szavazás és vélemények összegzése:

Összesen 46-an szavaztak és 8 hozzászólást írtak. 20-20 a vásárolok és nem vásárolok közötti arány. 5-en megoldást kerestek: „felkutatok egyet a meglopottakból”. Sükösd Anikó pedig tovább gondolta az esetet, azt vetve fel, hogy az is etikai kérdés, hogy kivel varratják a ruhákat.

Az első hozzászóló, Major-Fábián Ákos, azt javasolta, hogy nézzük meg nemenként is a szavazást. Gondolom azért, mert neki férfiként, bár az etikai tartalom tiszta volt, hiszen szavazott, de a dolog súlya nem érintette meg. Az eredmény: pontosan ugyanannyi nő és férfi szavazott. 23-23. De mindössze kettővel több nő venné meg a lopott design alapján készült ruhát, mint férfi. Így, ha feltételezzük is, hogy a nőknek fontosabb a stílusukhoz illő ruha, akkor csak még nagyobb tisztelet, hogy az alkotók mellett
legalább annyira kiállnának, hogy nem vennék meg a copycat-eket.