Evolúció vagy kreáció

A földi élet kialakulásának általánosan elfogadott elmélete az evolúcióelmélet. Ugyanakkor vannak társadalmi mozgalmak, különösen az Egyesült Államokban, amelyek ezt elvetik és abban hisznek, hogy a világot teremtették. A fundamentalistábbak szerint Isten 10.000 évvel ez előtt teremtette, mások szerint egy szuperintelligens lény tervezte meg. Vita van arról, hogy mit tanítsanak az iskolákban. A kreácionisták szerényebb ága is azt követeli (számos államban sikerrel), hogy az evolúciót és a kreációt mint két egyenrangú elméletet tanítsák az iskolákban, ezt követeli meg a vélemények szabadsága. Képzelje el, hogy Ön a hivatalban lévő, oktatásért felelős politikus. Milyen álláspontra helyezkedik?

A szavazás eredménye a Play Integrity Facebook csoportban:

A Play Integrity csoportban a Facebookon a résztvevők hozzászólásai is olvashatóka. Itt csak a szavazás és vélemények összegzése:

Jó érzés, amikor a dilemma megfogalmazója által adott válaszlehetőségeket kreatív módon továbbfejlesztik a hozzászólók. Ez történt most is, köszönet érte Domschitz Mátyásnak, az ő alternatívájára szavazott a túlnyomó többség (32 szavazat) és magam is erre szavaztam volna. A szavazók közül 12 társunk a racionális alternatívát választotta, maradjunk az oktatásban a tudományosan megalapozott világképnél. Ennek pszichológiai szempontból az a veszélye, hogy a nem tanított verzió a tiltott gyümölcs csábításával hathat. Érdekes és megfontolandó felvetés Demeter Márton alternatívája (8 szavazat), ezt általában, nem csak erre a témára nézve rendkívül fontosnak tartom és rendkívül szegényesnek látom, ami megkönnyíti a konteók terjedését még amúgy normális emberek körében is. Félek, ettől ma messze van a közoktatás, a magyar mindenképpen. Viszonylag kis súllyal, de megjelent a hívő álláspont is, de nem a kreácionista válfajában, hanem abban, ami a hit megtartása mellett nem akar harcba szállni a tudománnyal.